אירועים ופעילויות בזמן הקורונה

מגפת הקורונה תפסה אותנו לא מוכנים. רובנו לא האמנו כי ניאלץ להתמודד עם משבר בהיקף גלובלי וכי חיינו ישתנו בצורה כה דרמטית במסגרת ההתנהלות מול הנגיף. לצד החשש הטבעי מהידבקות, ממשבר בריאות מקיף ומהפגיעה הכלכלית שמגיעה עם ההגבלות, אנו ניצבים מול אתגר נוסף – אי וודאות עמוקה לגבי המגבלות החלות עלינו.

ההנחיות מתעדכנות השכם וערב ופעמים רבות אינן ברורות ולעתים קשה מאוד להבין בדיוק מה נדרש מאיתנו. לאור העובדה כי הפרה של ההנחיות עשויה לגרור קנסות כבדים, המצב עשוי להיות מתסכל מאוד.

רבים נאלצו לבטל אירועים משפחתיים או להישאר בעמימות בלתי נסבלת סביב השאלה האם האירוע ייערך או לא. עסקים רבים דוחים אירועי פנאי וגיבוש ומוסדות חינוך ותנועות נוער ביטלו טיולים ומסיבות. כדי לסייע לך לתכנן בצורה יעילה וראויה יותר את הפעילויות החשובות לך, ערכנו מדריך קצר שינסה לעשות סדר בהנחיות ולאפשר לך לדאוג לכל הנדרש מבלי להפר את ההנחיות.

משבר הקורונה – עבר והווה

תחילתו של משבר הקורונה בישראל הגיע עם הגבלות חריפות. תוך זמן קצר, נאסרה התקהלות במרחבים הציבוריים ונאסרה כל פעילות במרחבים סגורים. בנוסף, נאסר על אזרחים להתרחק מביתם בטווח העולם על 100 מטרים. עסקים רבים בישראל נסגרים בו ברגע ונאסרה כל הפעלה של חנויות, מסעדות, בתי קפה, אולמות אירועים ומרכזי תרבות.

כתוצאה מכך, אירועים רבים בוטלו. ככל שחלף הזמן, החלה הקלה של התנאים ולקראת אמצע מאי, החלו להיפתח מקומות מפגש רבים כמו מסעדות ובתי קפה. על אף שתחום האירועים עדיין מוגבל למדי, ניתן במסגרת ההנחיות כיום, לאחר הסרת מגבלת ה-100 מטר ופתיחת עסקים שונים, למצוא לא מעט פתרונות וליהנות מפעילויות פנאי גם במסגרת הגבלות המשבר.

אירועים ופעילויות בזמן הקורונה
אירועים ופעילויות בזמן הקורונה

הגבלות הקורונה נכון להיום

את ההגבלות החלות על פעילויות פנאי ניתן לחלק לסוגיהן ועל פי הדרישות החלות בסוגי הפעילויות השונות.

 

הנחיה כללית אודות התקהלויות

נכון להיום, אסורה התקהלות של יותר מ-10 אנשים במרחבים סגורים, או של 20 במרחבים פתוחים. על כל פנים, נדרשת עטיית מסכה ושמירה על מרחק במהלך ההתכנסות כולה.

 

רחצה בחוף הים

יש להקפיד על מרחק של 2 מטר בין השוהים בחוף והמתרחצים בים (אלא עם כן מדובר בקרובי משפחה החיים באותו בית. במהלך הרחצה, ניתן להסיר את המסכה, אך יש לעטות אותה שוב בעת שימוש בכל מתקן בחוף כמו קיוסק, שירותים, וכו'. למען הסר ספק, גני השעשועים ופארקי המים עדיין סגורים.

 

קיום הרצאות ומופעים מוסיקליים

ניתן לקיים הרצאות במסגרת מקבלות ההתקהלות. על המרצה או הזמר להקפיד על ריחוק של 2 מטרים מהקהל, או לספק מחיצת פלסטיק שתחצוץ בינו ובין הקהל.

 

אלטרנטיבות לאולמות האירועים והמועדונים

על אף שמרכזי מופעים, אולמות אירועים, תיאטראות ובתי קולנוע סגורים עד הודעה חדשה, יש לא מעט אלטרנטיבות שניתן לבחור בהן ויתאימו לחלוטין לפעילות פנאי למוסדות חינוך והעשרה, לאירועים משפחתיים צנועים ולימי גיבוש לעובדים.

  • המוזיאונים וגני החיות פתוחים ונגישים לציבור.
  • ניתן להתארח במלונות ואף להשתמש בבריכות השחייה (לאורחי המלון בלבד).
  • ניתן לקיים אירועים צנועים בשטחים פתוחים.
  • ניתן להתכנס במסגרת המגבלות (20 בפנים ועוד 30 בחוץ) בבתי קפה ובמסעדות.

 

מגבלות לפעילויות תנועות נוער

ניתן לקיים פעילות של עד 50 איש תוך שמירה מרחק של 2 מטרים בין המשתתפים ועטיית מסכות לאורך כל הפעילות. ההנחיה נוגעת למתחמים פתוחים וסגורים כאחד ומותרת גם לינה במתחם.

ההנחיה רלוונטית לילדים עד כיתה ד', כולל.

 

הגבלות חדשות בסופי השבוע

לאחרונה, הוחלו מספר הגבלות על עסקים אשר הורשו לפתוח. העסקים הבאים יתבקשו לסגור את פעילותם במהלך סוף השבוע – מיום שישי ב-17:00 ועד יום ראשון ב-5:00.

  • חנויות ומרכזי קניות, לרבות קניונים – למעט חנויות המספקות מוצרים חיוניים.
  • שווקים
  • סלוני יופי ומספרות – למעט מכונים המספקים שירותים רפואיים.
  • ספריות ציבוריות
  • שירותי רכבל

 

הגבלות על התנהגות המשתתפים

ההגבלות הנוכחיות, אם כן, מספקות לא מעט אפשרויות לאירועים, גם אם מדובר במפגשים צנועים יותר משהיינו רגילים. ניתן לצאת לטיולים, לחגוג במסעדה או בבית קפה, להיפגש לאטרקציה תיירותית מהנה, לבלות בחוף הים או לשלב מופע מוסיקלי או הרצאה.

עם זאת, כדי להבטיח שאנחנו שומרים על כל ההנחיות, חשוב שנקפיד על כמה הגבלות.

  • על אף שבאירוע משמח טבעי שנרצה להתחבק, חשוב שנימנע מכל מגע פיזי.
  • יש לשמור על ההיגיינה ולהקפיד על רחיצת ידיים, עטיית מסכה ושימוש בג'ל אלכוהול.
  • יש להקפיד על מגבלת כמות האנשים באירוע.

 

כמה נוסעים מותר להעלות לאוטובוס בזמן הקורונה?

ניתן להשתמש בהסעות כדי להגיע לאירוע, אך חשוב להקפיד על מגבלות כמות הנוסעים. אם עד לאחרונה הגדיר משרד הבריאות כי אין להסיע יותר מ-10 אנשים, כעת ההנחיות גמישות יותר.

  • ברכבי התחבורה הציבורית קיימת הנחיה להקפיד לשמור שורה ריקה אחת מאחורי הנהג.
  • באוטובוסים ציבוריים יש לשמור על תפוסה של עד 50% בלבד.
  • יש לעטות מסיכה לאורך כל הנסיעה.

בהסעות הפרטיות, ההנחיה היא מעט יותר רכה ומאפשרת להסיע עד 46 נוסעים ברכב או עד 75% מהתפוסה רכב, הנמוך מביניהם.

כדי לשמור על הבטיחות ובריאות הציבור גם בדרך לבילויים עם הסעות פרטיות, יש לוודא כי חברת ההסעות מבצעת ניקיון וחיטוי של הרכב, כולל ניקוי יסודי של אזורים בהם נוגעים לעתים קרובות כמו כפתורים, ידיות ופתחי האוורור.

 

* עדכון אחרון – 02/08/2020 *

ניווט בעזרת כותרות
השאירו פרטים
close slider
השאירו פרטים ונחזור אליכם!

להצעת מחיר מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם / או התקשרו: 054-4581233.

פתח צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי,
איך אפשר לעזור?